Marturii - partea a doua


Parinte, m-am gândit că este mai important să vă scriu despre ceea ce mi s-a întâmplat mie în acesti doi ani decât examenul meu, pentru care si asa nu prea pot să învăt. Consider că este foarte important pentru că ei sunt foarte periculosi, au deschis centre în aproape toate orasele din tară si s-au infiltrat chiar si peste hotare, în Danemarca, unde au trimis pe unul de încredere, Narcis I.

Sunt convinsă că mă urmăreau mai dinainte; alegeau anumite persoane, le urmăreau, le făceau anumite vrăji si actionau prin oamenii din jurul acelor persoane. Acest grup dubios s-a pregătit cu câtiva ani înainte de revolutie. Se intâlneau pe ascuns si primeau initierea de la acel dubios profesor. Ceea ce au învătat acolo nu stiu, dar stiu că aveau loc orgii sexuale, făceau amor mai multi între ei, fete si baieti împreună, cu anumite consacrări înainte; de obicei consacrau profesorului, acestui Gregorian Bivolaru, care, am înteles, că de la vârstă destul de mică a început să fie inspirat de duhuri rele si initiat în aceste lucruri. Foloseau foarte mult tehnicile de Tantra-Yoga, o tehnică prin care ei spuneau că ridică nivelul spiritual al omenirii dar nu făceau altceva decât să-1 scadă.

Evenimentele se petreceau cu câteva luni inainte de revolutie. După ce am divortat, m-am mutat din seria în care eram la facultate într-o altă serie, unde era si un băiat, Călin, care practica yoga. După ce 1-am cunoscut, stările mele au început să se schimbe, să se înrăutătească. Ei făceau meditatii la anumite ore; la aceste ore simteam o exacerbare sexuală si diminuare a capacitătilor intelectuale. De asemenea mai erau două fete dintre cele mai periculoase, surorile gemene Mihaela si Gabriela, care actionau asupra noastră si în special a mea; începând să-mi scadă interesul pentru învâtat si să-mi crească interesul pentru băieti, fumat... Să revin la Călin. A început să-mi vorbească de profesorul lor Gregorian Bivolaru, că este un mare eliberat, că detine forte supranaturale, că este o fiintă deosebită, că poate să facă orice doreste, că poate să apară sau să dispară intr-un loc... îmi spunea că va fi revolutie, că profesorul si ei lucrează pentru acest lucru, că va cădea Ceausescu si că Grig era închis de comunisti într-un fel de spital de nebuni, dar că-1 vor elibera. A început să-mi dea cărti, să-mi vorbească despre Tantra-Yoga, să-mi spună că ei aveau anumite intâlniri amoroase în grup, fete si băieti la un loc si că asta îi ajută să evolueze spiritual. Toate aceste lucruri mă speriau dar actionau atât de mult asupra mea încât eram ca într-un fel de vrajă.

Imi cumpărasem masină si acest băiat se oferise să mă învete să o conduc. Fratele meu, a sesizat un comportament ciudat la mine si mi-a spus că astia sunt sectanti, că sunt nebuni, să o termin. Eu m-am certat cu el si am continuat să vorbesc cu Călin.

După un timp a fost vacantă, perioadă în care mi-am revenit putin si am început să mă detasez de ce-mi spunea băiatul acela, să-i consider si eu nebuni. La putin timp a avut loc revolutia si acest lucru m-a determinat să-mi recapat încrederea în Călin, pentru că el îmi spusese că va fi revolutie, si, deci să cred că ei detin anumite puteri supranaturale.

Deschiderea cursurilor de yoga a avut loc la Casa de cultură ''Mihai Eminescu''. Eu nu aveam de gând să mă duc dar acest coleg m-a luat pe sus. Acolo era o atmosferă foarte ciudată; toti cei apropiati ai lui Grig erau ca niste roboti teleghidati. Eu m-am asezat în spate, nici nu 1-am văzut bine pe Grig, dar a actionat asupra întregii săli încât incepusem să simt o dragoste foarte mare si un sentiment de bucurie fată de o persoană pe care nu o cunosteam. După aceea 1-am văzut si m-a surprins neplăcut înfătisarea lui hidoasă, dar vraja era atât de mare încât nu am putut să rezist ei.

După aceea am mers la Casa de Cultură a studentilor si în continuare acasă la unul Florin, tot coleg de facultate cu noi. Atmosfera era foarte ciudată, eram buimăcită de tot ce se intâmpla acolo, parcă erau cu totii în transă.

A urmat înscrierea si au început cursurile si conferintele. Am început să simt în jurul capului ca o sferă si încet, încet să mă golesc de toate gândurile personale, trăirile mele, să uit de părinti, de copil, de sot si totul să fie înlocuit cu o dragoste fanatică fată de acest ''guru''. Ei sustineau că aceasta este o cale de eliberare Bahti-Yoga prin dragoste. Sustineau si alte mari aberatii: că Tantra Yoga este de două feluri: Tantra Yoga de mâna stângă, când practici actul sexual si te închini zeului Shiva si zeitei Kalisa si Tantra Yoga de mâna dreaptă, când te gândesti la Domnul Iisus Hristos fără să practici actul sexual. Vă dati seama ce aberatii!!!

Incet, încet începusem sa-mi pierd mintile si să mă îngras, să-mi apară tot felul de stări sexuale ciudate si să trăiesc într-o letargie permanentă. Am început să iau contact cu lucruri foarte ciudate, cu o lume nouă, cu o nebunie completă. La ei totul se împărtea în yin (-) feminin si yang (+) masculin. Fetele, ne spunea, că simt mai mult yin si băietii mai mult yang si prin cuplarea acestor două se ajunge la echilibru; că el, profesorul, era cu totul yang si că pentru a rezista în planul acesta avea nevoie de atâtea fete.

La cele două surori gemene, Mihaela si Gabriela, era casa de desfrâu. Aici aveau loc intâlnirile amoroase cu diferite fete pe care le agătau prin oras sau prin împrejurimi. Am înteles că inainte de revolutie acest grup format cam din 29-30 de membri ducea o viată de desfrâu complet. Avusese întâlniri amoroase în grup, fete cu băieti, băieti cu fete la grămadă, cu consacrare inainte, de obicei unui zeu sau direct profesomlui. Eu am reusit să văd anumite poze ale unor fete desfrânate, goale, si alte lucruri dubioase.

Eram o slugă credincioasă, nu participam la aceste lucruri dar stiam că se petrec. De câteva ori am fost si eu păcălită de Călin si de o fată Luisa. Am dormit la această fată si ei nu mi-au spus ce aveau de gând. Au făcut un cerc, m-au pus să stau cu o mână în mâna unuia si cu o mână în mâna celuilalt, au bolborosit ceva, au spus că au făcut o consacrare si după aceea a intretinut relatii sexuale cu amândouă. A fost oribil, nu am simtit nici o plăcere decât dezgust si o stare de nervi, cum am putut ceda insistentelor lor. Ei sustineau că circulă anumite energii din centru Shwadisthana spre cap pe care ei vor să le ducă cât mai mult la cap, de aceea după ce făceau dragoste, stăteau în cap. Totul era o tehnică, nu exista nici un sentiment unul fată de celălalt, ci numai dorinta de evolutie spirituală a fiecăruia. Eram un grup care după terminarea cursurilor mai rămâneam si discutam cu Grig, timp în care nu se discuta mare lucru, dar el ne inducea mai pregnant în stările de iubire si devotiune fată de el. Tin minte că după primele cursuri eram într-o stare de exaltare foarte mare, simtind si un minunat parfum de violete. Eram într-o stare de fericire nemaiîntâlnită, asa o consideram eu, dar de fapt era cea mai ordinară stare de hipnoză, de transă...

A urmat o perioadă în care Grig mă solicita zi de zi cu masina, sub diferite pretexte. Stările mele erau din ce în ce mai accentuate încât începusem să trăiesc amorată numai de ''guru''. Mă îndepărtasem de părinti, de copil si de fratele meu, cu care stăteam după ce m-am despărtit de sot. Au fost câteva luni din viată în care am avut un program limitat, fiind ca într-o închisoare. Acasă ajungeam din ce în ce mai rar, deoarece erau persoane care mă puteau convinge că ceea ce fac eu nu este yoga, ci doar o nebunie impusă de un mare nebun.

Si în grup viata decurgea la fel; toti erau preocupati de sex, tantra, devotiunea fată de Grig si cam atât, nimic în plus, cu câteva mici exceptii; persoane pe care Grig le considera ajutoarele lui si care detineau anumite puteri paranormale, cum ar fi Narcis Iancău, Claudiu Trandafir, Catrina Nicolae.

Nu pot să-mi explic ce fel de maestru era el atâta timp cât se întâlnea zi de zi cu mai multe fete, si erau unele pe care nu le mai vedea niciodată. Cel fel de initiere le acorda atâta timp cât nu-1 interesa soarta evolutiei lor. Isi făcea plăcerea, le folosea energia, apoi, la revedere.

Care îi plăceau mai mult erau imediat introduse în aceste stări de transă si se îndrăgosteau nebuneste de el, încercând să mai obtină o nouă intâlnire.

Asa zisa metodă a evolutiei spirituale se manifesta prin faptul că toti se sărutau între ei, făceau dragoste indiferent cu cine si foloseau tot felul de tehnici ciudate. Agătau fete tinere pe stradă sub pretextul că vor poza pentru revista yoga, erau duse într-un apartament din Berceni unde se întâmplau multe orgii. Practicau diverse perversumi sexuale sub pretextul evolutiei spirituale--calea lui de a evolua spiritual.

Am uitat să spun că pe mine m-a pus la un regim foarte sever, spunând că am o ''Karmă'' foarte grea, că am multe greseli din vietile anterioare si m-a pus să mănânc nouă luni numai grâu si orez si să beau apă, regimul Oshawa, ca să mă vindec. Era să mor datorită lor. In special profesorul Gregorian făcea farmece asupra mea.

Intr-o zi am simtit cum îmi iese sufletul din trup si la un moment dat a sunat telefonul. Era o colegă, căreia i-am spus că-mi este foarte rău. Mi-a spus să mă rog; eu nu mă mai gândeam la acest lucru. Am luat Biblia si am citit ''Tatăl nostru'', revenindu-mi ca prin minune. A doua zi când am mers la cursuri Grig mi-a spus că sunt mare. Mi-a sugerat că el mi-a ajutat si nu Domnul nostru Iisus Hristos, cum gândeam eu.

La mare faceau plajă la nudism, complet dezbrăcati, si fete si băieti; Grig făcând poze la fete în diferite pozitii, chiar si la unii băieti. A făcut un film cu o fată dormind goală si am asistat si eu la aceste filmări. Mai târziu mi-am dat seama că Grig este diavolul pe pământ si încerca să pozeze în persoană pozitivă.

Mă gandesc cu groază câte lucruri făceau, cât actionau asupra altora. Atâta tineret, atâta studentime distrusă de la facultătile de Drept, ASE, Arhitectură, Matematică si chiar de la Teologie (Gabriela B.).

***

Rândurile de mai jos ti se adresează tie cititorule, pe care va fi vrut Bunul Dumnezeu să le găsesti în cărticica aceasta. Nu stiu dacă avem aceeasi credintă; eu sunt ortodox, mărturisesc pe Hristos Iisus, Fiul lui Dumnezeu, Care S-a pogorât din ceruri si S-a făcut om, asemenea cu noii oameni, ca să ne cheme, prin păzirea poruncilor Lui adunate în Sfânta Scriptură, părtasi si împreună mostenitori ai împărătiei Cerurilor.

Poate dacă tu, cel ce citesti aceste rânduri, esti cât de cât crestin, si poate mai mergi si la biserică si porti grijă de sufletul tău, de ceea ce o să se întâmple cu el după moarte, o să fii cu luare aminte la cuvintele Proorocului împărat David: ''Auziti acestea toate neamurile, ascultati toti cei ce locuiti în lume: pământenii si fiii oamenilor, împreună bogatul si săracul. Gura Mea va grăi întelepciune si cugetul inimii mele pricepere. Pleca-voi spre pildă urechea mea, tâlcui-voi în sunet de psaltire gândul meu. Pentru ce să mă tem în ziua cea rea, când mă va înconjura fărădelegea vrăjmasilor mei? Ei se încred în puterea lor si cu multimea bogătiei lor se laudă. Nimeni însă nu poate să scape de la moarte, nici să plătească lui Dumnezeu pret de răscumpărare, că rascumpărarea sufletului este prea scumpă si niciodată nu se va putea face, ca să rămână cineva pe totdeauna viu si să nu vadă niciodată moartea. Fiecare vede că inteleptii mor, cum mor si cei neîntelepti si nebunii, si lasă altora bogătia lor. Mormântul lor va fi casa lor în veac, locasurile lor din neam în neam, desi numit-au cu numele lor pământurile lor. Si omul, în cinste fiind, n-a priceput; alăturatu-s-a dobitoacelor celor fără de minte si s-a asemănat lor. Această cale le este sminteală lor si celor ce vor găsi de bune spusele lor. Ca niste oi în iad sunt pusi, moartea îi va paste pe ei. Si-i vor stâpâni pe ei cei drepti si ajutoml ce-1 nădăjduiau din slava lor, se va învechi în iad. Dar Dumnezeu va izbăvi sufletul meu din mâna iadului, când mă va apuca. Să nu te temi când se îmbogăteste omul si când se înmulteste slava casei lui. Că la moarte el nu va lua nimic, nici nu se va coborî cu el slava lui, chiar dacă sufletul lui se va binecuvânta în viata lui si te va lăuda când îi vei face bine, totusi el va intra până la neamul părintilor lui si în veac nu va vedea lumină. Omul în cinste fiind n-a priceput; alăturatu-s-a dobitoacelor celor fără de minte si s-a asemănat lor''. Si încă: ''Fericit bărbatul, care n-a umblat în sfatul necredinciosilor si în calea păcătosilor nu a stat si pe scaunul hulitorilor n-a sezut; ci în legea Domnului e voia lui si la legea Lui va cugeta ziua si noaptea. Si va fi ca un pom sădit lângă izvoarele apelor, care rodul său va da la vremea sa si frunza lui nu va cădea si toate câte va face vor spori. Nu sunt asa necredinciosii, nu sunt asa! Ci ca praful ce-1 spulbera vântul de pe fata pământului. De aceea nu se vor ridica necredinciosii la judecată, nici păcătosii în sfatul dreptilor. Că stie Domnul calea dreptilor, iar calea necredinciosilor va pieri'' (Psalmul 48, Psalmul 1).

Arâtat este că cel ce se abate de la.legea lui Dumnezeu, croindu-si credinte după placul lui, nu va fi primit la fericirea cea vesnică, făgăduită celor ce cred.

Esti yoghin si cauti desăvârsirea? Ia calea crucii, cale împărătească spre cer. Desăvârsirea este lucru anevoios si bărbat desăvârsit este cel care se biruie pe sine în tot lucrul. Ce folos ai tu că te închini în fata unei hârtii, a unei ''yantre'' si meditezi asupra sensului continut în ea? Sau stai în cele mai de batjocură pozitii? Oare astea îti tin de foame sau de sete? Oare când esti bolnav, yantra te va vindeca? Trebuie să fii nebun să crezi asta. Rupe-o sau arde-o si vezi dacă îti poate face vreun rău, sau să se apere de tine. Iar dacă ea însăsi nu-si poate face un bine, cum ar putea să ti-l facă tie? Oare când te necăjeste lumea si te dusmăneste, ai dintr-însa vreun folos? Ce lipsiti de minte trebuie să fim ca să ne închinăm unui lucru neînsufletit, care nu are ochi si nu vede, nu aude, nu miscă si este făcut de mâini omenesti, si să nu dăm adevărata cinste Celui Care ne-a zidit pe noi, făcându-ne si ochi, si urechi si mâini si picioare, Celui prin a Cărui poruncă curge ploaia, rodeste pământul, creste grâul si avem ce mânca si noi nemultumitorii!

Iată ce spunea Fericitul Augustin: ''Ingâmfat încă in adâncul nelegiuirii, obosit de mine însumi, mă duceam pe cărări sterpe, presarate cu dureri multe, departe de Tine, Dumnezeul meu!''.



Mincinoasă este stiinta pe care ti-o predă ''maestrul'' tău, yoghinule, si este de la diavol primită, chiar dacă tu nu crezi. Mincinos este si el, care nu a făcut-o din dragoste pentru tine, ci, în adâncul ticălosiei lui, a vrut să se mărească în ochii lumii prin înselarea atâtor suflete nevinovate. Dar mortii nu i se va putea opune, căci tot trupul este muritor. L-ai văzut pe el fericit? Cum poti să-i ceri ceva care nici el nu are si nu poate să dea? Din rodurile lui îl vei cunoaste. Imi vei răspunde poate că ti-a descoperit adevărul. Au fost atâtia oameni întelepti care pretindeau că învată pe altii adevărul, si acum nici nu se mai aude de numele lor, s-au stins ca fumul, pentru că nu erau vietile lor la fel cu învătăturile si ei căutau să fie vesnici aici pe pământ. Si atunci, tu cauti adevărul la oameni? Adevărul este vesnic si nu locuieste împreună cu răutatea. Caută-L pe Domnul si El îti va descoperi întelepciunea.

Citeste din Scriptură Faptele Apostolilor si apoi te întreb: pe cine slăveste acum toată lumea crestină? Pe Petru, pe Pavel, de care nu este lumea vrednică si pe care acum îi pomeneste cu laude, care în vremea lor erau huliti, bătuti, si izgoniti de prin cetăti. Ei nu erau nebuni să se închine pietrelor, lemnelor sau să se creadă reîncarnati din dobitoacele cele mai josnice! Ei se închinau lui Dumnezeu Cel Atotputernic, Căruia când vrea să cutremure pământul, cine îi va putea sta împotrivă? Poate tu, cu meditatiile tale! De ce n-ai făcut-o atunci, de câtiva ani încoace, de când mor oamenii pe sub dărâmăturile caselor? Te uiti la o lumânare si-i contempli flacăra? Dar de ce nu te duci cu gândul la Cel ce a făcut focul? Dacă în flacăra lumânării nu poti tine degetul, ce o să faci în focul cel vesnic?

Tu îti purifici trupul, zici. Nu este o osteneală zadarnică? Când o să mori, ti-1 vor îngropa ceilalti sub pământ, ca să putrezească asa cum putrezeste gunoiul. Dar sufletul tău, cel ce este netrupesc, nu va lua cu el nici bogătie, nici cinste, nici frumuseti, nici desfătări, mâncăruri si băuturi alese. Acestea din pământ sunt si în pământ se vor întoarce.

A practica, si chiar numai a gândi si crede în yoga sau altă filosofie necrestină, este o faptă foarte rea, căci nesocoteste pe adevăratul Dumnezeu. Si când sufletul iese din trup si rămâne cu faptele lui bune si rele si când se judecă sufletul, dacă cele rele trag mai mult, se aruncă amărâtul nostru suflet într-un loc cumplit si întunecat, unde rămâne să se chinuie în vesnicie.

Iar înselătorul care învată pe oameni yoga, în ticălosia lui, n-o să-ti vorbească niciodată de acestea, ci poate de Budha, de Brahma, de Vishnu sau alte zeităti păgâne indiene pe care le adoră el.

Ca să ne încredintăm mai bine de cele spuse, să mergem (duminica si în sărbători la biserică, să ascultăm sfintele slujbe, si să aflăm de acolo, din învătăturile si vietile sfintilor care se citesc, câte minuni înfricosate făcea Dumnezeu prin aceia, încât si muntii îi mutau din loc cu rugăciunea. Să ne închinăm si la sfintele lor moaste, care sunt dovada că ei sunt cinstiti de Dumnezeu, încât le-au fost răsplătite si trupurile cu darul neputrezirii, al vindecărilor si altor faceri de minuni si care sunt dovada că noi vom învia si că sufletele lor sunt în mâna lui Dumnezeu, si nu trimise iar să se chinuie pe pământ, în trupuri de câini, pisici, pesti, fiare sau alte dobitoace necuvântătoare.

Si să nu fim ca evreii cei necredinciosi care nu au crezut în Hristos, ci L-au batjocorit, ci L-au bătut si răstignit pe cruce ca pe un tâlhar de rând, ca să nu avem cumva după moarte plata lor, în chinurile cele vesnice, ci să ne întoarcem către Dumnezeu, ''Care nu oboseste iertând'' si să-I păzim poruncile, ca să ne invrednicim si de fericirea de aici si de cea vesnică, nepovestită (Climent P.).

***

In yoga totul este asa de bine ''calculat'', verificat, demonstrat, argumentat cu tot felul de explicatii care de care mai stiintifice, încât are o mare priză îndeosebi la intelectuali si studenti, care sunt efectiv acaparati, sedusi complet de toate misterele acestei yoga, mistere care de fapt se transformă în adevărate demonstratii si argumentatii stiintifice, ceea ce câstigă foarte multă încredere celor ce au ''ceva carte'', dar care duc lipsă de credintă.

De fapt, pentru a întelege yoga, nu este nevoie de credintă atâta timp cât există n+1 rationamente si demonstratii care vin să facă apel doar la intelectul omului, la ratiune, stimulând încrederea în fortele sale proprii, dar mai ales mândrie si orgoliu.

In ''Elemente fundamentale în practica yoga'', carte scrisă de Dan Bozaru, intâlnim multe confuzii, idei, din crestinism si păgânism. Astfel, la pag. 10, ''Studiul individual'', găsim o mare confuzie, o mare eroare. Eroarea este a crede că diferentele stau doar în denumirea diferită dată lui Dumnezeu (Brahma, Shiva, Tao, Alah, Dumnezeu-Tatăl), fapt care automat crează si confuzie. De ce? Pentru că acest Dumnezeu nu e înteles în acelasi fel de către toti. De exemplu, intr-un fel îl înteleg pe Dumnezeu taoistii (Dumnezeu este asa numitul principiu unic numit TAO, universal exprimat în complementaritatea yin-yang în care yin este principiul universal feminin iar yang este principiul universal masculin) si in alt fel crestinii (Dumnezeu Cel în trei ipostasuri--Tatăl, Fiul si Duhul Sfânt). In hinduism Dumnezeu se manifestă sub forma a zece mari puteri cosmice, Maha Vidya, care sunt personificări eterne infinite sau Shaktis-uri ale lui Brahma, adică ale lui Dumnezeu.

Unul din ''marile secrete yoghine'' este tocmai intrarea în rezonantă (chiar telepatică) cu aceste puteri cosmice, cu fiecare din ele, prin asa-zisele MANTRE (Mantra=vers vedic, formulă rituală cu valoare magică, vezi ''Note la Bhagavd-gită''). De mentionat este faptul că atunci când se predau la cursurile de yoga aceste mantre se vorbeste de o prealabilă pregătire a fiecărui yoghin pentru ''implementarea''' mantrei, mantră care nu trebuie divulgată nimănui, nici măcar yoghinilor...

Ideea interesantă care totusi derivă din afirmatia că nu există decat o diferentă de denumiri date lui Dumnezeu, ne poate trimite la Vechiul Testament si Marele Prooroc Ilie, care în mod demonstrativ a arătat că credinta în Baal este o credintă desartă, o închinare la idoli, de unde vedem că diferenta nu stă numai în denumire.



O altă idee interesantă, cel putin pentru mine, este aceea că desi se zice si se scrie: ''yoga este un sistem filosofic traditional...'' si multi dintre instructorii de yoga chiar fac afirmatii intr-una, bătand moneda pe faptul că yoga nu este o religie, ci un sistem filosofic, un mod de a trăi, etc... totusi, ciudat, abia acum după studii destul de intense, pline de pasiune chiar, după practică si meditatii repetate cu privire la yoga, as putea afirma pe bună dreptate, zic eu, că ambele afirmatii făcute mai sus sunt adevărate: yoga într-adevăr nu este o religie, insă este o sinteză extraordinar de bine concepută a tuturor religiilor (as putea să o numesc diabolică), diabolic de bine concepută si realizată, o mare capcană, o intensă seductie...

Găsesti în ea tot ceea ce doresti, ceva din fiecare religie, ea putând fi practicată de toti oamenii, indiferent de religia lor. Iată deci ce mare asemănare între asa zisa religie ''New Age'' si yoga!

In aparentă atât yoga cât si isihasmul par doar să aibă ceva comun. In esentă, nu. Aparenta este dată de ''meditatie'' care apare ca mijloc de comunicare cu Dumnezeu. De ce nu si în esentă? Pentru că practica yoga are la baza sa principiul rezonantei care presupune o exteriorizare prin expansiunea câmpului constiintei, a corpurilor subtile în afara celui fizic, printr-o meditatie chiar asupra acestui lucru, adică pacea, linistea pe care încerci să o creezi vine prin constientizarea faptului că fiinta ta creste, creste, se amplifică din ce în ce mai mult în afară, mărirea aurei, a câmpului constiintei cu senzatia că esti peste tot, în întreg universul, că fiinta ta, sufletul (care este microuniversul) intră în rezonantă cu macrouniversul, cu întreg cosmosul, cu însăsi Divinitatea, de unde si ideea arhivehiculată de yoghini: ''Cunoaste-te pe tine însuti si vei cunoaste astfel tot universul împreună cu fortele ascunse ale sale''. Oricum, acesta a devenit deja un exercitiu yoghin foarte utilizat si îmbinat cu tot felul de alte posturi sau forme de meditatie.

In isihasm lucrurile stau cu totul altfel. In Filocalia nr. 7 si 8, se vede că aceste tehnici de meditatie isihastă presupun o interiorizare profundă cu o atentie îndreptată ferm spre inimă si aducerea lui Hristos acolo cu rugăciunea inimii, prin smerenie.

Totul în tehnicile de rugăciime isihastă presupune interiorizare, atentie îndreptată în interior, centrul vital inima, Hristos în inimă, chemarea Lui prin rugăciunea neîncetată a inimii (în timp ce în yoga, mai ales starea de extaz Samadi Nirvana sunt caracterizate de realizarea asa numitului ''vid creator benefic'' fară de care nu poate exista iluminarea, extazul), si bineînteles o stare profundă de smerenie pe care nici o tehnică yoga nu o presupune, ba chiar indirect o exclude tocmai printr-o creare aproape inconstientă dinainte a unei stări de beatitudine, de abandonare totală în voia lui Dumnezeu, prin unirea, contopirea cu El; adică prin mentalizarea aceasta nu se mai poate vorbi nici de smerenie, nici de umilintă, nici de lacrimi, ci doar, bine zis, de ''vid''.

Multi practicanti, sau mai bine zis multi dintre cei care încep practica yoga, întâmpină greutăti si în yoga fizică (Hata-Yoga) si mai ales în tehnicile de meditatie care la un moment dat îti induc o stare de teamă interioară, chiar de frică, bine întemeiată tocmai datorită acestei ''abandonări'' totale în bratele Universului, doar pe temeiul asa numitei rezonante, fară nici o logică, fară nici o ratiune clară, precisă. O abandonare în Necunoscut, fără cuvinte, adică fără rugăciune, fără nimic.

Multi zic că ei practică doar Hata-Yoga, fară să facă meditatie, pentru sănătate. Dar este o mare eroare, pentru că yoga fizică este nulă fără mental, pentru că ea presupune, implică, în mod automat mentalul prin concentrările care se fac pe anumiti centri de fortă (de energie) din organism. Si iată ce zic chiar yoghinii: ''yoga ca o banală gimnastică este o yoga periculoasă. O yoga fară spiritualitate este o yoga periculoasă. Yoga în ea însăsi este o gigantică fortă neutră ce poate trezi o fortă impersonală (?) extraordinară, asemănătoare, analogic, vorbind, cu soarele sau cu electricitatea...'' (Yoga si Viata, anul 1. nr. 2, cap. Yoga si spiritualitatea).

Aceasta este intr-un fel adevărat, pentru că au fost destui care neluând-o în serios au avut probleme de tot felul, chiar si anumite forme de nebunie. Totodată acest fragment este ca o invitatie seducătoare, indirectă, inconstientă în ceea ce se numeste yoga: ''Jocul în care dacă intri, trebuie să joci până la capăt'' (zic instructorii de yoga). Destul de curioasă afirmatia...

O altă problemă ar fi aceea că asupra Indiei poate să plutească un mare semn de întrebare, la care yoghinii nu prea reusesc să răspundă fără echivoc. Intrebarea este: Cum se face totusi că o tară ca India, în care trăiesc atâtia yoghini si chiar mari întelepti, (cei care au fost plus cei care simt), în care sunt atâtia câlugări, mai ales în podisul Tibet (marii yoghini tibetani detinători a tot felul de puteri paranormale), nu au putut si nu au reusit si nici nu reusesc să facă ceva pentru propria lor tară; tară care nu numai că nu se remarcă a fi vreo putere economică în lume, sau mai stiu eu ce calitate, dar cu atât mai mult e o tară în care bântuie tot felul de boli dubioase, cu un nivel de trai destul de scăzut si, ce să mai vorbim despre spiritualitate sau nivel de gândire, inteligentă, la care sunt destul de jos.

După cum se poate lesne observa în toate aceste teorii, filosofii, idei yoghine, budhiste, taoiste... se pleacă de la căutarea binelui, a face bine, a fi echilibrat, a păstra echilibrul, dar răul este atât de confuz definit că aproape nici nu se aminteste de el, ajungând în cele din urmă să fie identificat cu Dumnezeu, căci, zic ei: ''Totul este Dumnezeu'', iar ''Dumnezeu este iubire''. Iată cum răul se sustrage, se transformă, venind apoi să-ti soptească, ca la început strămosilor nostri în grădina Edenului: ''Veti fi ca Dumnezeu '' . In yoga chiar se merge pe ideea acestei potentialităti.

Dar totusi, cum putem noi, creatia lui Dumnezeu să fim Dumnezeu? Cum s-ar putea oare creatia lui Dumnezeu să se identifice cu El? Cred că noi, creatia sa, niciodată nu putem fi El!

Si iată cum a luat nastere credinta nu în idolul Soare sau in Lună, ca în timpurile străvechi, ci astăzi se naste o nouă credintă având drept idol OMUL, prin credinta lui nemăsurată că ar putea deveni Dumnezeu. (Mirabela C.).

***

Din nevinovata respiratie, de care m-am ocupat, am constatat că se foloseste si se urmăreste acumularea energiei ''prana'' din aer, prin dirijarea mintii si a atentiei la timpii de pauză, inspiratie, pauză, expiratie, prin care dobândim o energie în stare să relaxeze. Nu am avansat prea mult în practică, totusi am obtinut unele rezultate în stările de oboseală accentuată.

Ce pot spune, este că în aparentă nimic grav, ci de mare folos. Ca efecte, de care este aproape imposibil să-ti dai seama în timpul practicii, este mumifierea simtului sacru cu care ne-a înzestrat Dumnezeu, o împietrire a inimii datorită stăpânirii de sine prin dirijarea psihicului si luarea aminte continuu la el. Mai afectează simturile afective si comportamentul cu cei din jur, devenind printr-o măndrie nebună si iubire de sine, prea plin de sine, mărginindu-i pe toti ceilalti semeni, fiind dumnezeul lui si rob al ''eu-lui'' (Viorel G.).

***

Omul cât trăieste trebuie să-L aibă călăuză pe Iisus, cu toată întelepciunea Sa. El reprezintă un ideal măret ce ne transformă trupul si sufletul. Rătăcirile sunt multe, iar yoga poate fi asemănată cu o sectă care îsi îndreaptă atentia mai întâi asupra trupului, prin Hata Yoga, iar mai apoi asupra mintii, prin Zen Yoga. .

Este o disciplină, un mod de viată ce-ti oferă o curătenie exterioară si interioară care te face să-ti îndrepti atentia doar asupra ta, si în tehnica Zen Yoga, asupra supranumitului guru luciferic, spre a-1 venera, spre a-i urma sfaturile, pentru a-1 diviniza. Aici este rătăcirea!

Yoga are legătură cu Orientul si toate practicile orientale te ajută să te cunosti, să-ti cunosti puterea, dar mai ales îti oferă posibilitatea să o dezvolti, zic ei, dar mai degrabă te amăgesti.

Ce influentă a avut în viata mea? Cred că mai bine nu mă întâlneam niciodată cu cuvântul yoga! (Sandu P.)

capitolul urmator > Marturii - partea a treia